erma.blogg.se

Veckans träning

Publicerad 2014-01-20 11:05:19 i Allmänt,

Sådär, veckans första träningspass är kört. Blev ett pass på pilatesbollen samt plankan. Egentligen ska jag köra plankan på pilatesbollen, men jag är alldeles för svag och otränad för det. Därför kör jag "vanligt" men har lagt på 5 sekunder på varje gång så jag kör 3 x 35 sekunder istället för 3 x 30 på pilatesbollen. Kan meddela att det räcker mycket väl för mig som har delade magmuskler.
Sen hade jag tänkt köra styrketräningsprogrammet med gummiband också men jag kommer inte åt det, för tydligen måste man vara premunant hos Iform? Får se om hon som gjort träningsprogrammet åt mig kan beskriva dem på något sätt, annars måste jag komma på något nytt. & så måste jag ta & köpa hantlar också. Målet med träningen denna vecka är, fick göra om det lite eftersom jag inte kom åt styrketräningen med gummibandet nu:
 
Måndag: pilatesboll (pilatesboll check!)
Tisdag: 40 minuter crosstrainer (kör mitt egna upplägg här tills jag vet hur mkt jag kan "flåsa" för MVC). Därför blir det lite snabbare än mitt vanliga promenadtempo.
Onsdag: gummibandsövning samt pilatesboll
Torsdag: 40 minuter crosstrainer
Fredag: pilatesboll och gummibandsövning

Sen kör jag 2 vilodagar i helgen, kanske kan komma ut på en promenad? & när jag lämnar stora E imorgon tänkte jag försöka ta en lite längre promenad innan jag går hem. För imorgon blir det konstigt ändå eftersom vi ska till sjukgymnasten med lilla E.
 
Nu knorrar dock lilla E av hunger så är väl läge att jag fixar hans mat innan det blir panik... Sen kommer min syster över för lite lunch innan det är dags för BVC och hämtning av stora E.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela